קידום אתרים

אם אתה לא מקודם אתה לא קיים – כמו שכתבתי בפרקים הקודמים, אתר האינטרנט הוא תעודת הזהות של היזם והחנות בה הוא מוכר את מוצריו. אתר פשוט, הוא כמו חנות ברחוב צדדי בדימונה אבל אתר שמושקעים בו חשיבה ותכנון, עיצוב וקידום, יכול להיות כמו חנות בעזריאלי ת"א. קידום אתר הוא הגורם המרכזי לטראפיק, לשדרוג המכירות של העסק ולבניית המותג בצורה נכונה. 

במהלך שני העשורים האחרונים, גוגל השתלטו כמונופול יחיד על קידום האתרים. גולשים רבים שמשתמשים בגוגל מעדיפים לרכוש מוצרים מאתר שמקודם בצורה אורגנית ולא בצורה מקודמת. זו הדרך של גוגל להראות, האתר הזה מקצועי ומעניין "ואני נותן לו אישור". כדי להיות במקום הראשון בצורה אורגנית צריך לעשות כמה מהלכים יזומים, אבל המהלך הכי חשוב הוא "קידום אתרים", קידום אורגני ולא ממומן של האתר על מנת להביאו למקומיים הראשונים. אם תשוו את זה לחנות בקניון, אז זה כמו למקם את האתר במקום המרכזי ביותר בקניון רמת אביב. אתם יכולים להשכיר את שירותיו של מקדם אתרים מקצועי אבל כל מקדם כדי להצליח יהיה חייב לעשות את אותם הפעולות שאתם יכולים. ההבדל ביניכם הוא שאתם מכירים הכי טוב את העסק שלכם ולמקדם יש עוד עשרות עסקים בעבודה. השלבים בקידום  די קבועים והם:  

  

  • בדיקת האתר.  
  • מחקר מילים  
  • בדיקת תחרות  
  • בחירת ביטויים  
  • אוטומציה  
  • תוכן  
  • אדפטציה לאייפון ואנדרואיד – אפליקציה  
  • מיתוג + עיצוב טרנדי – למתג את האתר  
  • שפות- בחירת עוד 2 שפות לאתר  
  • שורת תוכן חיצוני רציפה 7/24 – חדשות, מניות בורסה, מזג אוויר וכ"ו  
  • הגדרת שם לכל מוצר  
  • הקמת חנות וירטואלית  
  • אפשרות לטוקבקים באתר  
  • רשתות חברתיות   
  • קטגוריית מוצרים תומכים  
  • יוטיוב, סרטונים          

    

  • בדיקת האתר – ההחלטה באיזו טכנולוגיה או מי יבנה לנו את האתר היא קריטית. בקרו בכל האתרים המתחרים וקחו מהם רעיונות וחידושים. בדיקה של האתר חייבת להיות בכל שלב משלבי הקידום, לבדוק את מהירות התגובה כאשר האתר עולה, שגיאות כתיב ובדיקת תוכן שתבדוק האם האתר ידידותי לגוגל ולקידום .  
  • מחקר מילים – מחקר מילים הוא אחד השלבים החשובים ביותר בקידום אתרים. אם האתר שלי עוסק במשרדים להשכרה, אני פונה לסוכן של גוגל ומברר מה הן המילים הנפוצות ביותר שגולשים מחפשים בתחום הנ"ל. עלינו להטמיע את המילים באתר כבסיס ובתוכן בתמיכה משנית. 
  • בדיקת תחרות – בדיקת תחרות עם האתרים המתחרים, כמה תוכן הם מעלים, עיצוב וגרפיקה. בדיקת תחרות חשובה מאוד לקידום כי כך אתם יודעים איפה אתם עומדים מול המתחרים ומה הסיכוי שלכם להצליח. בדיקה יומית מול המתחרים תמקם אתכם בתוך 3 חודשים בעמוד הראשון.
  • בחירת ביטויים – בחירת ביטויים בגוגל היא תורה בפני עצמה. רובנו מחפשים מילה או שתיים אבל אחוז גדול מאוד באוכלוסייה מחפש ביטויים,כמו  "איך אני מרכיב ארון", "איך אני צובע בית", "טיפים לטיול לתאילנד" וכו'. בגוגל אצל המפרסמים יש רשימה של המשפטים והביטויים הרלוונטיים. מקמו אותם אצלכם באתר בכמה מקומות ותזכו לקידום משמעותי . 
  • אוטומטציה – מאוד חשוב להשקיע באתר מהבחינה הטכנולוגית, כמו שטייס חייב מערכת ניווט ושייט צריך מצפן, על מנת שאתר אינטרנט יתפקד היטב הוא צריך מערכת עם ביצועים טובים. אתר שעולה מהר, רוחב פס גדול ושהתוכן יהיה מהיר לאלפי גולשים בו זמנית .  
  • תוכן – כתיבת תוכן איכותי ומפורט הוא המפתח לקידום אתרים. גוגל מעריך תוכן איכותי ומקורי, העתקה של מאמרים מתקבלים בדחיקה בקידום על ידי גוגל ואילו כתיבת מאמרים מקורית עוזרת כמעט בכל תחום עיסוק. אני מבין שלא לכולם יש יכולת לכתוב טקסטים מרתקים אז במקום זה כתבו חוות דעת על מוצרים, כתבו המלצות או מאמרים שיפנו לקל היעד שלכם. 
  • אדפטציה לאייפון ואנדרואיד- כ- 80 אחוזים מהכניסות לאתרים בימינו מגיעות ממכשירים ניידים, בתקופת הקורונה המספרים גדלו משמעותית. התאמה לניידים והכנת אפליקציה יעודית לאתר יביאו אתכם לליגה אחרת. תמצאו את עצמכם ברמה הכי גבוהה ותהיו ממוקמים באותה שורה עם הגדולים ביותר בתחומכם. לקוח עם אפליקציה על המסך יכנס לאתר שלכם הרבה יותר מלקוח בלי אפליקציה ובנוסף תוכלו להעביר לו פושים (הודעות) בחינם ובקלות.  
  • מותג ועיצוב טרנדי – כדי לבלוט בין המתחרים שלכם חובה להשקיע בעיבוד טרנדי ומיתוג נכון. כאשר לקוח רואה אתר מעוצב בצורה ידידותית ואיכותית הוא מרגיש כאילו הוא נכנס לחנות לואי ויטון בפריז. העיצוב האיכותי גורם לו להזדהות עם המוצר ועם הארגון. אחרי ההשקעה בעיצוב, חשוב מאוד לבנות מיתוג. עסק שממותג כהלכה זכיר יותר וקל יותר להתחבר אליו רגשית. מיתוג נכון באינטרנט יכול למשוך מיליונים מכל העולם ולא רק מישראל. בעזרת מיתוג נכון תוכלו לכוון לקהל יעד שיגדיל את ההכנסות שלכם .  
  • שפות – מדינת ישראל מוגבלת ל- 9 מיליון משתמשים. ברגע שבניתי אתר ואני משווק מוצרים, המוצרים יכולים להימכר לכל מדינה בעולם. אם אני מוכר חופשות, בגדים, משחקים, וכו'  אני יכול להתאים את עצמי לכל אדם בעולם. תרגום האתר לאנגלית, ספרדית, צרפתית, ערבית וכו' יתורגמו לפוטנציאל מכירות גדול יותר. אתר מדורג גם על פי כניסות וככל שיהיו יותר כניסות גוגל ימשיך לקדם את האתר. ברגע שקידמת את האתר בעוד שפות ותרגמת את התוכן, אתה משלש את הסיכוי שלך להגיע לעמוד הראשון במנוע החיפוש האורגני .  
  • שורת תוכן חיצוני רציפה 7/24 – שורת תוכן שמשנה תוכן בצורה אוטומטית 7/24, עוזרת לקידום האתר יותר מכל תוכן אחר. אם אתם רואים לדוגמה אתר למכירת בגדים שמריץ שורת תוכן של שערי המטבע בעולם, הסיבה שהוא עושה זאת הוא כדי לחשוף את עצמו גם למי שמחפש בגוגל "שער יציג". אותו הדבר עם שערי מניות, מזג אוויר וכו', זה יוצר טארפיק של עשרות ומאות מבקרים ביום ולא לוקח כמעט משקל ברוחב הפס או בזיכרון של האתר. 
  • הגדרת שם לכל מוצר – זה אחד הטריקים הכי  ותיקים בספר, אבל הם עובדים מצוין. בטח ראיתם באתר ריהוט ספת  "ליאור" או שולחן  "ונציה".  שם לכל מוצר מביא קהל שחיפש במנוע החיפוש את המילים ונציה או ליאור והם יכנסו לאתר שלכם ויחשפו למוצרים אותם אתם מוכרים. פנו למקדם בגוגל ובקשו ממנו רשימה של 200 המילים הכי פופולאריות בגוגל וקראו למוצרי שלכם על שם המילים הללו ותראו את ההבדל. אם אני מוכר טלוויזיה 80 אינץ' אני אקרא לדגם "דולנד טראמפ" או "לברון גיימס", הקידום הוא תורה שלמה אבל זה טיפ שיעזור לכם לקפוץ מעל עשרות חברות .  
  • הקמת חנות וירטואלית – לאחר תקופת הקורונה חנות וירטואלית הפכה לכלי מרכזי בהכנסות של כל חברה. חנות וירטואלית קיבלה פרק שלם בספר אז לא ארחיב פה יותר מידי רק אחדד ואומר שהקלדת שם של כל מוצר כמו לדוגמא כדור, שער, שעון, בלון, וכו' עוזרים מאוד בקידום. שמות המוצרים מופיעים ברשת בווריאציות שונות מיליוני פעמים וככל שנעלה יותר מוצרים כך הקידום ישודרג. טיפ קטן, בחרו שמות פופולריים למוצרים שלכם כגון, כדור ״מייקל ג'ורדן" שעון ״ליאו מסי", אגרטל  ״קים קרדישאן", שילוב המוצר עם מילת חיפוש מפורסמת נותנת כוח כפול לאתר ועוזרת בקידום .  
  • אפשרות לטוקבקים באתר – זוהי אופציה מסוכנת אך אהובה ומתוגמלת ע"י גוגל בקידום האתר. מסוכנת מכיוון שהלקוחות שלכם יכולים לראות ביקורת שלילית שברגע אחד יכולה לתפוס תאוצה ברשת. כדי לנטרל את בעיה הזאת בקשו מטכנאי האתר שכל מודעה תתפרסם רק לאחר אישור מנהל האתר, כך תשתלטו על כל ביקורת שלילית שתעלה. מאידך גיסא ביקורות חיוביות יכולות למנף את האתר שלכם ברשת. באתר בוקינג לדוגמה, כל תגובה חיובית מתורגמת להכנסות אדירות עבור בית המלון וחוות הדעת מתפרסמת כאותנטית ואמיתית.  
  • רשתות חברתיות-  כל אתר שמכבד את עצמו מצרף ללקוחותיו את האפשרות לשתף את האתר או מוצריו ברשת החברתית בקליק אחד. זו אחת הדרכים הטובות ביותר לקידום אתרים. לכל משתתף יש מאות חברים ישירים ואלפי חברים עקיפים ברשת, הם יחשפו לאתר ולמוצר אותו אתם משווקים. יתרון נוסף ברשתות החברתיות הוא שהכל מתועד ואם לקוח העלה כורסה שהוא אהב ושאל חברים בפייסבוק מה דעתם על כורסאות "ביידן", הפוסט הזה יהיה ברשת לנצח, כל עוד הגולש לא מחק אותו מהפיד. כל תגובה או לייק יתנו עוד נקודות בגוגל עבור הקידום האורגני של המוצר .  
  • קטגוריית מוצרים תומכים – קטגוריה מאוד פופולארית ב-״קידום אתרים״ במזרח הרחוק. אתרים כמו עליבאבא משתמשים בה המון. לדוגמה, אם חיפשתי באתר בריכת שחייה אקבל במקביל 5 קטגוריות נוספות של מגבות, כיסא לבריכה, מצופים, כלור למים וכו'. קטגוריית מוצרים תומכים מגדילה הקלקות בכל אתר ב- 60 אחוזים פר משתמש .  
  • סרטונים ליוטיוב – גוגל הוא הבעלים של יוטיוב לכן כל סרטון שעולה ליוטיוב מקבל נקודות דירוג מגוגל. גם אם אתם ביישנים ולא רוצים שיראו אתכם בסרטון, תכינו מצגת ותעלו אותה ליוטיוב. תמונה של כל מוצר עם קטע מוזיקלי וטקסט על יתרונות המוצר, יעזרו בקידום. 500 סרטונים ברמה יומיומית של 2 ביום, ימקמו אתכם תוך 5 חודשים בעמוד הראשון של כל תחום בו תעסקו. 

 

דילוג לתוכן